" Ohromnou pochvalu zaslouží také Daniela Valtová Kosinová, která se zhostila varhanního pozitivu – nejenže většina z árií klade na hudebníka nemalé nároky, ale současně od něj vyžaduje i výrazné pochopení měnících se afektů a s tím i jemných tempových změn. Valtová Kosinová byla zpěvákům výtečnou oporou a svojí hrou současně umocňovala a kontextualizovala jejich hudební projev. Přinejmenším částečný dík jí však patří také za druhou polovinu pátečního večera – právě na její popud totiž zkomponoval Jiří Miroslav Procházka své oratorium brevis Legenda o svaté Ludmile, které mělo svoji premiéru 17. září na cyklu tří benefičních koncertů Dědictví Levého Hradce v kostele sv. Klimenta v Roztokách u Prahy. "

( Harmonie,  Lukáš Pavlica, říjen 2022 )

 

 

 

 

" Daniela Valtová  Kosinová zahrála první i druhé – hlavní sólo v „Glagolské“ tak, jak jsem je v životě neslyšel. Takový nadhled a filozofický rozměr. Nešlo jí o rychlost, byť hrála i rychle. Ale to sdělení… ona prostě hrála hudbu a jenom ji. Tu hudbu… Umělkyně na nejvyšší úrovni! "

( Klasika plus, J. Zedník, září 2022 )

 

 

 

 

 

 

".....Ze skvěle hrajícího orchestru je potřeba vyzdvihnout přesné a sytě znějící žestě a pak také hosta večera, českou varhanici Danielu Valtovou Kosinovou, která pojala varhanní Postludium značně expresivně a efektně v poměrně rychlém tempu."

( https://www.klasikaplus.cz/reflexe-2/item/6847-ceska-filharmonie-s-yujou-wang-a-v-ukrajinskych-barvach )

 

 

https://www.klasikaplus.cz/reflexe-2/item/5581-posledni-varhanni-koncert-cyklu-u-svateho-vita

 

 

 " Písně Daniely Valtové Kosinové mne upoutaly formální čistotou zpracované emoce – jako rozhlasové redaktorce se mi setrvale těžko vybírají k poslechu vokální vážnohudební skladby od 19. století výš tak, aby nepůsobily pateticky, trapně, chtěně, nudně (výjimkou jsou – některá – zpracování lidových písní), se zařazením těchto dvou Danieliných písní bych váhat nemusela." 

( Wanda Dobrovská, Opera + ,  25.4.2021 )

 

"....Suverénně, v propracované stavbě a v rozumném tempu se v proslulém varhanním POSTLUDIU uplatnila  Daniela Valtová Kosinová...." 

( P.Veber, Casopis Harmonie / 28.6.2018

 

 

https://jazzport.cz/2018/02/12/bernstein-100-let-take-hradci-kralove/

 

 

https://www.casopisharmonie.cz/kritiky/koncert-k-pocte-bernsteina-i-skrze-janacka-a-pod-kuzi.html

 

 

" HORA TŘÍ SVĚTEL  Bohuslava Martinů pro tenor, baryton, varhany a mužský sbor přinesla klenuté vokální melodie, plné tajemné duchovní mystiky a uhrančivě znějících varhan Daniely Valtové Kosinové...."

( M.Bátor, Opera + / 1.6. 2017 )

 

 

https://www.ccshpraha.cz/images/husita/husita0116.pdf

 

 

" Rád bych poděkoval Daniele Valtové Kosinové za její mimořádnou interpretaci slavného Postludia - byl to vrchol a nejsilnější moment večera....."

( blog  remy-martin.cz , 7 / 2014 )

 

 

".....V pořadu zazněly známé písně Jaroslava Ježka v osobitých aranžmá Daniely Valtové, která ovládá klavír opravdu mistrovsky. Není pro ni například problém v mezihře písně Nebe na zemi zcela přirozeně přejít k citaci jiné známé Ježkovy skladby - Bugatti stepu. A podobných                " vychytávek " bylo v koncertu více........"

( Odraz 6/2014 )

 

 

 " Daniela Valtová Kosinová kromě precizního klavírního doprovodu předvedla strhující výkon i v sólových partech. Jako varhanice nezapřela blízkost k tvorbě J.S.Bacha. Především v Preludiu C dur rozezněla klavír v kostele k netušené lehkosti, hloubce a dynamice zvuku. Ve Francouzské suitě G dur zaujaly v pomalých částech rytmické nuance, které si v Bachovi dovolí málokdo. D.Valtová se prezentovala i dvěma vlastními kompozicemi, mnohovrstvou Burleskou a impresionisticky laděnou skicou " Na Kampě ", které vyvrátily předsudek, že skládání dobré hudby je mužskou výsadou...."

( Jaroslav Drda, Odraz  12/ 2012 )

 

 

 "  ..... pak  přišla řada na hosta z České republiky - Danielu Valtovou. Obvykle vystupuje se svým kvartetem, nám se ale představila sólově jako  zpěvačka a klavíristka výhradně s vlastními  kompozicemi a dokázala okouzlit všechny na Vološinské scéně. Každý  potlesk pro ni byl silnou motivací. Sluneční paprsky  dopadající v tu dobu na pódium byly vhodnou ilustrací k její lyrice; stejně hřejivé, naplněné  vzpomínkami, dobrotou a láskou.  Její hlavní profesí je hra na varhany; hned po účinkování v Koktebelu spěchá zpátky do ČR na koncerty se symfonickým orchestrem FOK. V exkluzivním interview Daniela uvedla, že ji jazz uchvátil v době, kdy studovala varhanní hru v Hamburku. Tam se poprvé dostala do jazzového klubu a nadchla se pro tento žánr.  Jazz, smíšený s blues a americkou country se stal jejím hobby. Přesto však  pro ni celoživotní láskou zůstanou varhany ;  bez nich  už si svůj život nedokáže představit. "

( Ievgenija Prytula,  Dozor.com.ua   9 / 2012 )

 

 

 " Interpretka lyricky rozezpívala drobnou kompozici Ctirada Kohoutka Dávno je tomu, technicky náročnou Toccatu f moll B. A. Wiedermanna zahrála s naprostou jistotou stejně jako závažné Preludium a fugu Es dur J. S. Bacha. Závěrem předvedla v brilantním tempu Franckův Final a ukázala, že je osobností, která se umí k nástroji 'posadit'. " 

( Hana Bartošová, Opus Musicum 4 / 2011 )

 

 

 " Když jsem si v říjnovém programu Jazz Docku přečetl, že tam bude hrát a zpívat klavíristka Daniela Valtová, zarezervoval jsem si na ten večer místo, i když jsem tuto dámu neznal. Ovšem zpívajících klavíristek není mnoho a navíc ohlášené doprovodné trio v čele s kontrabasistou Jaromírem Honzákem bylo už předem zárukou kvality. Daniela se ukázala být nejen výbornou zpěvačkou a klavíristkou, ale také autorkou, protože si většinu repertoáru zkomponovala a otextovala sama. O přestávce za mnou přišel zpěvaččin otec, který byl v hledišti přítomen, a představil se mi jako člen Jonáš klubu z Chrudimi - Petr Kosina , což bylo příjemné překvapení. Můžeme tedy doufat, že si toto "jonášské dítě" někdy v budoucnu příjde zahrát a zazpívat i na náš sraz...."


( Ivan Kott, měsíčník Jonáš klubu, Praha, listopad 2010 )

 

 

 " Všem, kteří v pátek 11. prosince navštívili v podvečer roztocký Caffe 3 bar, se naskytl jedinečný zážitek slyšet živě vynikající klavíristku a varhanici Danielu Valtovou, která reprízou svého úspěšného programu uvedla v život vlastní autorskou tvorbu z debutového alba "Meeting Point", jež právě dokončuje. [ ..... ] Pečlivě vybraný program, jistý, ale přesto přirozeně citlivý projev Daniely Valtové nenechal nikoho z přítomných na pochybách nejen o kvalitě její vlastní tvorby, ale především o jejím pěveckém výrazu, který nenásilně kombinuje stylové žánrové prvky s přirozeným půvabem podmanivě lehkého ženského hlasu. Adventní koncert Daniely Valtové byl zároveň průřezem její dosavadní tvorby od romanticky něžné "Back to the Sky" s inspirativním textem Jana Valty, přes upřímnou "Lullaby",  "Every Day", srdceryvnou "Street Girl's Confession" až po rekapitulující a vzpomínkové "River Cunene", "Hamburg City" a mnoho dalších. Celý úspěšný koncert, který byl mimořádně završen velmi originálním pojetím rozličných evropských koled, doprovodili jako hosté kontrabastista Jaromír Honzák (J. H. Quartet, Face of the Bass, bratři Ebenové, Iva Bittová) a Josef Štěpánek (Petr Hapka, Michal Horáček, Ivan Hlas, Triny, Katka Šarközi apod.).

Nám posluchačům tak nezbývá, než si s originálním zážitkem odnést i přání, abychom mohli další koncert Daniely Valtové prožít co nejdříve a to nejen proto, že tato výjimečná skladatelka a interpretka je jako roztocká občanka taky tak trochu sousedkou nás všech."

(Teodor Abernay, Odraz 1/2010) 

 

 

" Jako muzikantský balzám působilo nocturno Britky, skvělé trumpetistky Alison Balsom a české varhanice Daniely Valtové Kosinové. Kombinace varhan a trubky je vždy přitažlivá, ovšem esprit, suverenita, múzický cit a stylová erudice obou dam rozjásaly rudolfinský prostor naplno.Trumpetistka i varhanice nadchly i sólovými výstupy ( J. S. Bach Sarabanda a Gigue, varhanice hrála Vigilii B. Martinů )."  

(Anna Šerých, Opus Musicum 3 / 2007)

 

 

" Když poslední lednový večer zasedla za hrací stůl varhan v Sukově síni [pardubického Domu hudby] Daniela Kosinová, bylo jasné, že na návštěvníky jejího koncertu čekají nádherné chvíle s J. S. Bachem, F. Mendelssohnem - Bartholdym a R. Schumannem. [...] Precizní hra umocněná virtuozitou spojenou s hlubokým prožitkem slavila úspěch. [...] "  

(Milada Velehradská, Noviny Pernštejn, 27. 2. 2006)

 

 

" [...] Neméně přesvědčivý byl výkon Daniely Kosinové, která zde demonstrovala rytmickou pregnanci, nástrojové mistrovství i smysl pro působivou výstavbu formy. Její úspěch u publika byl mimořádný. "  

(Jiří Teml, Hudební rozhledy 5/2003)

 

 

" [...] D. Kosinová, která se již před tím představila jako zručná pianistka v doprovodu 3.věty Mendelssohnova koncertu e moll pro housle, skvěle interpretovala sólové romantické "Impromptus As dur" Franze Schuberta..."  

(Holandsko, Gelders Dagblad, 15.1.2001)

 

 

" [...] varhanice Daniela Kosinová prokázala hned na začátku koncertu své mimořádné nadání. S jiskrou a mladistvým elánem nechala zaznít Bachovu Toccatu a fugu d moll..." 

(Německo, Selber Blatt, 12.9.1996)